عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 13 خرداد 1391
بازدید : 7107
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

ابزارهای روتوش و طراحی
دومین مجموعه از ابزارهای فتوشاپ، مربوط به ابزارهای روتوش و طراحی می‌باشند. این مجموعه با توجه به نوع کاربرد ابزارهای آن، به ۸ گروه تقسیم می‌شوند که عبارتند از:
1.       مجموعه ابزارهای روتوش: برای روتوش تصاویر، حذف قسمت‌های اضافی، برطرف کردن قرمزی چشم ناشی از نور فلش دوربین عکاسی و ...، استفاده می‌شوند.
2.       مجموعه قلم مو (Brush) : در واقع بیشتر ابزارهای مجموعه روتوش نیازمند تعیین نوع و اندازه قلم مو می‌باشند. به راش‌ها انواع مختلفی دارند که شما با استفاده از آن‌ها علاوه بر کارهایی مثل روتوش و ...، می‌توانید طرح‌های زیبایی را نیز ایجاد کنید که در مبحث مربوط به براش، بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
3.       مجموعه استامپ (stamp) : این ابزارها برای ایجاد کپی از محدوده‌های دلخواه در تصویر، و اعمال آن در قسمت دیگری از تصویر به کار می‌روند. علاوه بر آن به وسیله این ابزار می‌توانید قسمتی از یک تصویر را با بافت و الگو (pattern) های دلخواه پر کنید.
4.       قلم موی تاریخچه (History) : این ابزار با پانل History در ارتباط است و برای بازگشت به عقب در کارهایی که انجام داده‌اید به کار می‌رود. مثلاً اگر به وسیله ابزار پاک کن قسمتی از تصویر را اضافه پاک کرده باشید، با کمک این ابزار می‌توانید قسمت پاک شده را برگردانید.
5.       مجموعه پاک کن (Eraser) :همان طور که از اسمش پیداست برای پاک کردن قسمت‌های دلخواه از یک طرح یا عکس به کار می‌رود.
6.       مجموعه اعمال رنگ : با کمک دو ابزاری که در این مجموعه قرار دارد، می‌توانید رنگ دلخواه خود را به صورت تک رنگ یا مخلوطی از رنگ‌ها (شیب رنگ) بر روی تصویر اعمال کنید.
7.       مجموعه Blur : از این مجموعه برای افزایش یا کاهش میزان محو شدگی و وضوح تصویر استفاده می‌شود.
8.       مجموعه تغییر روشنایی : این ابزارها برای تغییر میزان روشنایی و تاریکی عکس مورد استفاده قرار می‌گیرد که اصطلاحاً به این مجموعه تاریک خانه عکاسی نیز گفته می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش فتوشاپ , ابزار های روتوش , معرفی جعبه ابزار , روش استفاده از ابزارهای فتوشاپ , ابزار های طراحی , ترفند فتوشاپ ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 116
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 922
بازدید ماه : 7572
بازدید کل : 559335
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com